În atenția consumatorilor!
Consumatorii trebuie să își cunoască drepturile. În acest context, Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor (ANSA) oferă câteva recomandări importante.
Ce trebuie să faci dacă ai achiziționat un produs neconform?
Ai dreptul la returnarea sau înlocuirea produsului cu unul similar, de calitate corespunzătoare, prezentând bonul fiscal sau alt document care să ateste achiziția.
Ai dreptul la restituirea contravalorii produsului.
Ai dreptul să depui o reclamație în Registrul de reclamații, care trebuie să fie disponibil la fiecare operator din domeniul alimentar și să fie plasat într-un loc accesibil consumatorilor.
Ai dreptul să depui o reclamație la autoritatea competentă — Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor.
Procedura de examinare a petiției
Examinarea petiției în domeniul produselor alimentare se efectuează la prezentarea bonului de casă sau a unui alt document care confirmă faptul achiziției produsului sau prestării serviciului. Depunerea petițiilor se efectuează în baza art. 72-75 din Codul administrativ nr. 116/2018.
Sfaturi la achiziționarea produselor alimentare:
Atunci când achiziționați produse alimentare, asigurați-vă că drepturile economice vă sunt protejate. Înainte de a achiziționa, verificați dacă prețul de la raft corespunde cu prețul de la casă. Păstrați bonul fiscal!
Evitați achiziționarea produselor alimentare de pe trotuare — acestea pot fi comercializate în condiții necorespunzătoare, care pot reprezenta un risc pentru sănătatea dumneavoastră.
Dacă întâmpinați probleme de calitate, vă recomandăm insistent să solicitați înregistrarea reclamației în Registrul de reclamații al magazinului.
Completază aici: Fișa de reclamație privind calitatea produsului/serviciului